Vernieuwkracht

Vernieuwkracht

  • Home
  • Vernieuwkracht Organisatie
  • Vernieuwkracht Onderwijs
  • Vernieuwkracht Academy
  • Boeken en Artikelen
  • Inspiratieblog
  • Over mij
  • Contact

Inspiratieblog

  • De paradox van leiderschap: waarom helpen soms hinderen is

    De paradox van leiderschap: waarom helpen soms hinderen is

    feb 17, 2025

    —

    door

    Marleen Kaijen
    in Uncategorized

    Leidinggevenden in het onderwijs herkennen het vast: teams die niet in beweging komen, eigenaarschap dat niet van de grond komt, of innovaties die verzanden in de waan van de dag.…

    LEES MEER

  • Waarom sociale complexiteit negeren innovatie vertraagt

    Waarom sociale complexiteit negeren innovatie vertraagt

    feb 17, 2025

    —

    door

    Marleen Kaijen
    in Uncategorized

    Onderwijsinnovatie is niet alleen een kwestie van een nieuw curriculum ontwikkelen en uitvoeren. Het is een proces waarin belangen, perspectieven en dynamieken continu in beweging zijn. Voor leidinggevenden betekent dit…

    LEES MEER

  • Rolvast samenwerken aan kwaliteit en innovatie in het onderwijs

    Rolvast samenwerken aan kwaliteit en innovatie in het onderwijs

    feb 17, 2025

    —

    door

    Marleen Kaijen
    in Uncategorized

    Kwaliteit en innovatie in het onderwijs vragen om meer dan een goed idee of een ambitieus beleidsplan. De echte uitdaging ligt in de samenwerking: hoe teams, management en ondersteunende diensten…

    LEES MEER

  • Stuurkracht & Professionele cultuur

    Stuurkracht & Professionele cultuur

    jan 17, 2025

    —

    door

    Marleen Kaijen
    in Uncategorized

    Onderwijsinnovatie is een complex proces dat vraagt om visie, samenwerking en gedragsverandering. Dit lukt alleen in een cultuur waarin professionals verantwoordelijkheid dragen, ruimte krijgen om te experimenteren en waar leren…

    LEES MEER

  • De leider als held: waarom het tijd is om de cape af te doen

    De leider als held: waarom het tijd is om de cape af te doen

    jan 9, 2025

    —

    door

    Marleen Kaijen
    in Uncategorized

    Als teamleider of manager herken je vast het gevoel van controle willen uitoefenen wanneer je ziet dat je team vastloopt. De samenwerking verloopt stroef, en het lijkt erop dat ze…

    LEES MEER

  • Stuurkracht: Sturen of gestuurd worden bij onderwijsinnovatie

    Stuurkracht: Sturen of gestuurd worden bij onderwijsinnovatie

    okt 7, 2024

    —

    door

    Marleen Kaijen
    in Uncategorized

    Inleiding Onderwijsinnovatie kan pas echt duurzaam zijn wanneer het leidt tot blijvende gedragsverandering bij zowel docenten als studenten. Duurzaamheid betekent dat innovaties onomkeerbaar zijn en de normen en overtuigingen binnen…

    LEES MEER

  • Teammodel voor Teamkracht in het beroepsonderwijs

    Teammodel voor Teamkracht in het beroepsonderwijs

    sep 20, 2024

    —

    door

    Marleen Kaijen
    in Uncategorized

    Teamwerk is een onmisbare pijler voor duurzame onderwijsinnovaties. De complexiteit van onderwijsinnovatie neemt toe. Zo vindt onderwijsinnovatie altijd plaats op het snijvlak van verschillende contexten: het werkveld, onderwijs, ondersteuning en…

    LEES MEER

  • Sociale innovatie als motor voor onderwijsinnovatie

    Sociale innovatie als motor voor onderwijsinnovatie

    sep 6, 2024

    —

    door

    Marleen Kaijen
    in Uncategorized

    Onderwijsinnovatie is van belang voor wendbaar en responsief beroepsonderwijs dat zich aanpast aan de veranderende samenleving. Maar het gaat veel verder dan enkel het aanpassen van een curriculum, de toetsing…

    LEES MEER

←Vorige pagina Volgende pagina→

Over

  • Innovatie & leiderschap
  • Boeken & artikelen
  • Inspiratieblog

Voorwaarden

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden

Contact

  • Neem contact op
  • Over Marleen

Website by Sophisticae